Ako si vyrobit rezacku na EPS?

Ako si vyrobit rezacku na EPS?

Poslaťod vladoh » Pon 09. Feb 2009 13:48:23

Ahoj,
chcem sa poradit ohladom rezacky na eps hrubky 20cm, chcem si to postavit sam. K dispozicii mam zatial rekulovatelnu pajkovacku solomon sl-20 (24V max 2A), pripadne home made autonabijacku 18V 6A.
Umiestnit to na stol - instalovat rameno a medzi stol a rameno natiahnut drot (najtensia struna z gitary?).
Mate s tym nejake skusenosti?
Dosky su rozmerov 2000x1000.
Pri pouziti pilky sa obavam presnosti rezov, resp. zdrziavania sa pri presnom rezani.

Dik.
Naposledy upravil emkac dňa Uto 02. Aug 2011 15:08:11, celkovo upravené 2
Dôvod: Tema presunuta a zmena nazvu temy z "rezacka na eps 20cm"
vladoh
 
Príspevky: 178
Registrovaný: Ned 28. Dec 2008 19:07:04
Dal súhlas: 1 krat
Dostal súhlas: 6 krat




Re: rezacka na eps 20cm

Poslaťod MiroM » Pon 09. Feb 2009 14:00:48

Pilka je nepouzitelna na takuto hrubku. Takisto ta regulovatelna pajkovacka je nepouzitelna, dava maly prud.
Ja som pouzil taktiez autonabijacku, ale musis pre prud, co dava, usit na mieru hrubku , resp. typ odporoveho drotu. Inac sa moze stat, ze vlakno sa bude velmi prehrievat, resp. naopak, bude malo teple.
Moja zrdoj daval prud 5A a pouzil som Kanthal priemeru tusim 0,6 alebo 0,7mm (mal som aj isothan 0,4mm, ale ten bol slabucky). Zavisi samozrejme aj od dlzky drotu v ramene. Ak bol drot kratky, tak bol teplejsi a rezal rychlejsie. Ja som si najskor tiez postavil rezacku s ramenom na stol, ale na presnost nebola velmi dobra, pretoze rameno sa hybalo a aj sklon nebol celkom presne 90°, tak som si vyrobil rozne ramena pre rucne rezanie. Uzke rameno, ktorym so vedel rezat do hlbky pozdlz dosky, rameno sirsie, ktorym som vedel rezat na sirku platne a celkom siroke, ktorym som dokazal odrezat aj perimetrove dosky pozdlzne.
Vrobil som si vodiace listy z rovnych latiek z tvrdeho dreva, prevrtal som ich na viacerych miestach a do eps som ich kotvil klincami. Super roboticka s tym bola, ovela jednoduchsie a presnejsie ako s ramenom na stole.
Obrázok užívateľa
MiroM
 
Príspevky: 3037
Registrovaný: Štv 20. Nov 2008 8:21:13
Dal súhlas: 58 krat
Dostal súhlas: 244 krat

Re: rezacka na eps 20cm

Poslaťod vladoh » Pon 09. Feb 2009 14:12:05

MiroM píše:Pilka je nepouzitelna na takuto hrubku. Takisto ta regulovatelna pajkovacka je nepouzitelna, dava maly prud.
Ja som pouzil taktiez autonabijacku, ale musis pre prud, co dava, usit na mieru hrubku , resp. typ odporoveho drotu. Inac sa moze stat, ze vlakno sa bude velmi prehrievat, resp. naopak, bude malo teple.
Moja zrdoj daval prud 5A a pouzil som Kanthal priemeru tusim 0,6 alebo 0,7mm (mal som aj isothan 0,4mm, ale ten bol slabucky). Zavisi samozrejme aj od dlzky drotu v ramene. Ak bol drot kratky, tak bol teplejsi a rezal rychlejsie. Ja som si najskor tiez postavil rezacku s ramenom na stol, ale na presnost nebola velmi dobra, pretoze rameno sa hybalo a aj sklon nebol celkom presne 90°, tak som si vyrobil rozne ramena pre rucne rezanie. Uzke rameno, ktorym so vedel rezat do hlbky pozdlz dosky, rameno sirsie, ktorym som vedel rezat na sirku platne a celkom siroke, ktorym som dokazal odrezat aj perimetrove dosky pozdlzne.
Vrobil som si vodiace listy z rovnych latiek z tvrdeho dreva, prevrtal som ich na viacerych miestach a do eps som ich kotvil klincami. Super roboticka s tym bola, ovela jednoduchsie a presnejsie ako s ramenom na stole.


a kde si kupil ten kanthalovy drot?
vladoh
 
Príspevky: 178
Registrovaný: Ned 28. Dec 2008 19:07:04
Dal súhlas: 1 krat
Dostal súhlas: 6 krat

Re: rezacka na eps 20cm

Poslaťod MiroM » Pon 09. Feb 2009 14:15:39

Isothan som kupil v jednej opravovni/elektre a kanthalovy drot som kupil na nete v GM electronics.
Obrázok užívateľa
MiroM
 
Príspevky: 3037
Registrovaný: Štv 20. Nov 2008 8:21:13
Dal súhlas: 58 krat
Dostal súhlas: 244 krat

Re: rezacka na eps 20cm

Poslaťod sigma » Pon 09. Feb 2009 15:29:55

Ja som mal 0.3mm Isothan :-) Rezal som s PC zdrojom (12V/2A). Najlepsi upgrade bola struna, ktora napinala drot, ktory sa moc natahoval. Po instalacii struny boli rezy ako z tovarne:-).
Obrázok užívateľa
sigma
 
Príspevky: 1866
Obrázky: 10
Registrovaný: Str 19. Nov 2008 9:23:12
Bydlisko: NR
Dal súhlas: 333 krat
Dostal súhlas: 108 krat

Re: rezacka na eps 20cm

Poslaťod Jecko » Pon 09. Feb 2009 15:41:30

Chlapi, ak by sa vam chcelo mohli by ste hodit par obrazkov ako to vyzera v skutocnosti. Rezat nozom hrubsi eps nie je najlepsie riesenie, takato vec sa urcite zide.
Obrázok užívateľa
Jecko
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Štv 20. Nov 2008 15:03:46
Bydlisko: ZA
Dal súhlas: 5 krat
Dostal súhlas: 7 krat

Re: rezacka na eps 20cm

Poslaťod vladoh » Pon 09. Feb 2009 17:30:23

Dik za tipy....
Rozmyslal som, z coho urobit ten ram a celkom sa mi pozdava pouzit uw/cw profily (maju celkom slusnu tuhost) a samozrejme strunu na napinanie odporoveho drotu, aby aj po nahriati bol naspanovany....
vladoh
 
Príspevky: 178
Registrovaný: Ned 28. Dec 2008 19:07:04
Dal súhlas: 1 krat
Dostal súhlas: 6 krat

Re: rezacka na eps 20cm

Poslaťod deko » Pon 09. Feb 2009 18:42:25

vladoh píše:Dik za tipy....
Rozmyslal som, z coho urobit ten ram a celkom sa mi pozdava pouzit uw/cw profily (maju celkom slusnu tuhost) a samozrejme strunu na napinanie odporoveho drotu, aby aj po nahriati bol naspanovany....


toto by som riesil z drevenych dosiek (nejake laty ktore ostali zo stavby, nie prilis hrube aby to nebolo tazke) alebo trebars z porysiek. uw/cw su totiz vodive a svina elektrina si urcite vyberie cestu mensieho odporu. drot teda urcite nebude horuci a navyse odpalis v lepsom pripade poistky na zdroji. v horsom pripade cely zdroj...

edit: este jedna vec ma napadla - gitarova struna je pruzna. na 4,5 A a dlzku 60 cm je vraj "akuratna" struna H... vypocitat pozadovany priemer na predpokladany prud ale nedokazem (ach ta fyzika...)
Memento homo, quia pulvis es et in pulverem reverteris!
Obrázok užívateľa
deko
 
Príspevky: 2484
Registrovaný: Str 19. Nov 2008 17:52:08
Bydlisko: Báhoň
Dal súhlas: 150 krat
Dostal súhlas: 194 krat

Re: rezacka na eps 20cm

Poslaťod MiroM » Uto 10. Feb 2009 0:30:10

vladoh píše:Dik za tipy....
Rozmyslal som, z coho urobit ten ram a celkom sa mi pozdava pouzit uw/cw profily (maju celkom slusnu tuhost) a samozrejme strunu na napinanie odporoveho drotu, aby aj po nahriati bol naspanovany....


Ja som tu konstrukciu urobil zo stresnych lat. Urobil som to v tvare pismena H. Na jeden koniec som pripevnil odporovy drot a na druhy koniec som viackrat obmotal "dusu" z bicykla :yahoo ako ked si gumickuje dievca vlasy.
To pruzenie tam je nutne, pretoze drot sa zahrievanim predlzuje. Raz som to jednym typkom ukazoval ako sa s tym reze a zabudli skoro zavriet usta a pozerali, ze rez je absolutne rovny.
Obrázok užívateľa
MiroM
 
Príspevky: 3037
Registrovaný: Štv 20. Nov 2008 8:21:13
Dal súhlas: 58 krat
Dostal súhlas: 244 krat

Re: rezacka na eps 20cm

Poslaťod Majo 2 » Uto 10. Feb 2009 0:50:52

Mal som rezačku, zjednodušene - spodok drevotrieska, rameno pre drôt bola ohnutá pásovina, ktorá zároveň šponovala drôt. Drôt z elektroopravovne z ručnej zatavovačky na sáčiky. Nebolo to na zatepľovanie, preto som tam nemal vodiacu lištu.
Majo 2
 
Príspevky: 1060
Registrovaný: Pon 05. Jan 2009 14:08:51
Dal súhlas: 30 krat
Dostal súhlas: 47 krat

Re: rezacka na eps 20cm

Poslaťod tomas g » Uto 10. Feb 2009 1:19:52

Dobre zariadenie "homemade" najdete aj tu: http://amper.ped.muni.cz/~svobodak/Popi ... to194.html
Inac su to vyborne stranky dalsieho drevoblazna.... akurat ukecavam nejakych ludi, aby sem hodili svoj drevodom robeny tymto systemom ;)
tomas g
 
Príspevky: 1040
Obrázky: 0
Registrovaný: Pia 21. Nov 2008 17:33:12
Bydlisko: TT
Dal súhlas: 150 krat
Dostal súhlas: 144 krat

Re: rezacka na eps 20cm

Poslaťod sigma » Uto 10. Feb 2009 11:18:59

http://www.youtube.com/watch?v=EZXZHhdt3To
Gravitacia pomahala pri vyrobe platni roznej hrubky.
Prílohy
Obrázok užívateľa
sigma
 
Príspevky: 1866
Obrázky: 10
Registrovaný: Str 19. Nov 2008 9:23:12
Bydlisko: NR
Dal súhlas: 333 krat
Dostal súhlas: 108 krat

Re: rezacka na eps 20cm

Poslaťod MiroM » Uto 10. Feb 2009 12:43:33

sigma píše:http://www.youtube.com/watch?v=EZXZHhdt3To
Gravitacia pomahala pri vyrobe platni roznej hrubky.

Zaujimava technologia, len trochu pomala :) Pri tom mojom mnozstve rezov by som asi pri tom zosedivel.
S tou mojou rucnou rezacko som dokazal z 10cm hrubeho EPS narezat pozdlz celej platne 1cm-ove salamy. So stolnou by to bol asi problem.
Obrázok užívateľa
MiroM
 
Príspevky: 3037
Registrovaný: Štv 20. Nov 2008 8:21:13
Dal súhlas: 58 krat
Dostal súhlas: 244 krat

Re: rezacka na eps 20cm

Poslaťod kaja » Str 11. Feb 2009 20:53:19

ja mam tento cirkular za 50 korun
Prílohy
kaja
 
Príspevky: 92
Obrázky: 1
Registrovaný: Štv 27. Nov 2008 16:15:09
Dal súhlas: 0 krat
Dostal súhlas: 1 krat

Re: rezacka na eps 20cm

Poslaťod sigma » Štv 12. Feb 2009 9:32:46

MiroM píše:Zaujimava technologia, len trochu pomala :) Pri tom mojom mnozstve rezov by som asi pri tom zosedivel.

Ano, pre vyssiu rychlost treba drot s nizsim odporom a zdroj s vyssim vykonom. Pri rucnej rezacke na spalety som mal kratsi drot => vyssia rychlost.

MiroM píše:S tou mojou rucnou rezacko som dokazal z 10cm hrubeho EPS narezat pozdlz celej platne 1cm-ove salamy. So stolnou by to bol asi problem.

Problem bol pred instalaciou struny. (zeravy drot sa predlzil a klesol) Po upgrade strunou nebol ziaden problem (okrem rychlosti) hrubka rezu bola okolo 1mm (tenky drot = tenky rez).
Obrázok užívateľa
sigma
 
Príspevky: 1866
Obrázky: 10
Registrovaný: Str 19. Nov 2008 9:23:12
Bydlisko: NR
Dal súhlas: 333 krat
Dostal súhlas: 108 krat




Ďalší

Späť na Osvedčené postupy, pracovné náradie

 


  • Súvisiace témy
    Odpovede
    Zobrazenia
    Posledný príspevok

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia

cron