Stránka 1 z 1

priprava na nabijanie EV - aky chranic?

PoslaťNapísal: Ned 02. Máj 2021 13:41:18
od MartinH
Dufam, ze @tienik sa sem este obcas pozrie ... lebo sa potrebujem spytat, ci sucasne slovenske normy vyzaduju chranic typu B pre zasuvku na nabijanie elektromobilu. Mala by to byt norma STN EN 61851-21-1: 2018-04 (nemam pristup)

Nie je to surne, lebo ziadne elektricke auto nemame a ani nejdeme teraz kupovat, ale mozno raz budeme mat. Hlavny dovod je, ze idem trochu prerabat elektriku v garazi z inych dovodov, bude sa asi sekat drazka do steny a tak uvazujem o priprave na nabijanie, nech to je hotove.

Mam zvonku zasuvku 400V/25A. Na miesacku, keby bolo niekedy treba a pod. Planoval som ju presunut dovnutra garaze a to mala byt cela priprava, lenze potom sa dozvedel o udajne povinnom type B.

Chranic mam typ AC. To je trochu zastarale, vymenit za typ A by slo, ale typ B za ~500€ ?? Jasne, ze ho nemusim kupit hned, ale nech viem, co ma caka.

Re: priprava na nabijanie EV - aky chranic?

PoslaťNapísal: Ned 02. Máj 2021 14:17:25
od mp1
prejdi si toto subfórum, niekde píšu aké chrániče na striedavý a aké na jednosmerný prúd. myslím, že päťkolíková zásuvka max. 32A, reálne dnes 20-25A. a nájdeš aj rozpravu o "nabíjacích kábloch", ktoré akopíšeš ťa dnes ani zaujímať nebudú.
https://teslaclub.sk/node/35

Re: priprava na nabijanie EV - aky chranic?

PoslaťNapísal: Ned 02. Máj 2021 17:39:14
od MartinH
mp1 píše:prejdi si toto subfórum, niekde píšu aké chrániče na striedavý a aké na jednosmerný prúd. myslím, že päťkolíková zásuvka max. 32A, reálne dnes 20-25A. a nájdeš aj rozpravu o "nabíjacích kábloch", ktoré akopíšeš ťa dnes ani zaujímať nebudú.
https://teslaclub.sk/node/35


Tam som bol, presne ta ista otazka je tu: https://teslaclub.sk/node/6251 ale bez jasnej odpovede.

Re: priprava na nabijanie EV - aky chranic?

PoslaťNapísal: Pon 03. Máj 2021 15:21:23
od mp1
juro, jiri grandPa, jux sú dlhoroční používatelia, kapacity v obore. a - k elektroautu je štandartne dodávaný "nabíjací kábel" - to, že je na ňom zástrčka 230V neznamená, že je nepoužiteľná k päťkolíku. všetko, čo k prevodu striedavého prúdu so baterka BEV je v tej krabičke. z nej totiž idú okrem striedavého prúdu aj povely.
pozri
https://inchanet.cz/?gclid=Cj0KCQjwvr6E ... F9EALw_wcB
je to firma, ktorú má syn prvého majiteľa leaf-u a prvej tesly v čechách. nežiadajú niečo naviac na 230/400v rozvode.

Re: priprava na nabijanie EV - aky chranic?

PoslaťNapísal: Str 05. Máj 2021 10:20:51
od sup
Ja som pred nabijacku daval B typ, konkretne iskra NFI4BK. Cena cca 200Eur. Ak tam uz ale pr. chranic mas, tak by som ho nemenil a riesil to az potom, ked budes potrebovat namontovat nabijacku. Cim rozsirenejsie budu EV, tym lacnejsie budu tieto pr. chranice.
400V/25A by malo stacit pre vacsinu aut. U kazdeho auta je to ine. Vacsina ma 7kW palubnu nabijacku a to bud jednofazovu, cize 32A, alebo 2x16A. Nasledne su 11kW, cize 3x16A a hrstka aut ma 3x32A, cize 22kW.
Ostatne vacsina nabijaciek sa da aj tak nastavit podla dostupnej kapacity, takze aj keby tam mas moznost len 3x16A a auto je schopne zobrat 3x32A, tak to nie je problem, lebo na nabijacke sa nastavi 3x16A a auto si viac nezoberie

Re: priprava na nabijanie EV - aky chranic?

PoslaťNapísal: Štv 13. Máj 2021 16:34:28
od MartinH
sup píše:JCim rozsirenejsie budu EV, tym lacnejsie budu tieto pr. chranice.


Rozumny argument.

Budem vyckavat a asi kupim taky kabel, kde je ochrana proti unikajucemu jednosmernemu prudu.

Este info o sucasnych cenach (maj 2021) chranicov do rozvadzaca inych znaciek z Nemecka:

Eaton 40A, 4p, 30mA, Typ G/B je teraz za 375
Doepke 40A, 4p, 30mA, Typ A-EV stoji 285

Eaton je osvedcena kvalita, tu druhu znacku nepoznam.