raven píše:Analógia s autom - ktoré auto vydrží viacs menšími nákladmi, ak máš dve identické?
Mestské, ktoré naštartuješ za deň 10 krát, zrýchľuješ, spomaľuješ, olej aj všetky prevádzkové kvapaliny vychladnú, ohrejú sa. X krát za 100km.
Dialničné, kde naštartuješ, auto sa zohreje, udrieš naraz 100km trasu na ustálenej rýchlosti, auto necháš minútu vrčať na voľnobehu, nech "dobehne" - dochladí olej a vypneš ho.
Ktoré auto vydrží viac na 100000km a bude pýtať menej na servis?
Nemyslim, ze toto je spravny priklad na to co ja hovorim. Skor by som povedal, mas 2 auta, obe musia dodat rovnaky vysledok, cize prejst rovnake km, podobne ako kotol energiu do domu. Ale prve auto (moj kotol) bude chodit vzdialenost 100km denne, ako 2 trasy BA-Trnava, rano a vecer po dialnici na vyssi vykon. Celkovy cast jazdy bude co ja viem 1 hodina za den. A tvoje auto bude chodit trebars BA-Komarno, jeden den tam, druhy den spat, na minimalny vykon, 40tkou po dedinkach, ale prejde naraz celych 100km. Cize bude v chode 3 hodiny denne. A teraz je otazkou ako budu tie auta vyzerat po 100.000km. No je fakt, ze netusim. Ale povedal by som, ze to prve bude v lepsej kondicii ...
Ozaj raven, tebe fakt tvoj kotol bezi iba 1 krat denne ? Iba jeden jediny cyklus ? Alebo aj 2x ako mne ?