Protherm - záruka - revízia

Protherm - záruka - revízia

Poslaťod joko » Sob 25. Jan 2014 17:53:39

Včera som dostal informáciu od majiteľa nového kotla Protherm Raja 12, že po 14 mesiacoch sa mu pokazil elektrokotol - spálila sa jedna špirála zo šiestich.
Počas dňa kontaktoval revízneho technika, ktorý mu oznámil, že nemá nárok na reklamáciu, nakoľko nesplnil interval revízie do 12 mesiacov. Aj keď kotol bol spustený do prevádzky 2. novembtra 2012, nemá nárok na záručný servis, a spálenú špirálu musí uhradiť.
Keďže každý kotol je centrálne evidovaný u Protherm, a každý zásah technikom do kotla je tam nahlásený a evidovaný, tak mu jednoducho oznámili, že stratil záruku na kotol. :dash
Ak sú tieto informácie pravdivé, tak upozorňujem všetkých majiteľov nových kotlov Protherm, že antidatovanie opravy - revízie - záruky asi nebude možné a lehoty platia presne na deň.
Obrázok užívateľa
joko
 
Príspevky: 2532
Obrázky: 9
Registrovaný: Ned 23. Nov 2008 19:28:22
Bydlisko: Bratislava
Dal súhlas: 688 krat
Dostal súhlas: 307 krat




Re: Protherm - záruka - revízia

Poslaťod Gapson » Sob 25. Jan 2014 18:54:32

Mňa na toto upozornil kurenár hneď pri montáži kotla.

S týmto príspevkom autora Gapson súhlasil
sigma
Gapson
 
Príspevky: 63
Registrovaný: Sob 16. Júl 2011 7:57:10
Dal súhlas: 5 krat
Dostal súhlas: 8 krat

Re: Protherm - záruka - revízia

Poslaťod boro » Sob 25. Jan 2014 22:28:48

Protherm má výnimku zo všeobecnej dvojročnej záručnej lehoty?
Podobné požiadavky ovplyvňujúce stratu záruky by sa dali považovať za neprijateľné obchodné podmienky.
boro
 
Príspevky: 916
Obrázky: 0
Registrovaný: Ned 07. Dec 2008 14:33:00
Dal súhlas: 71 krat
Dostal súhlas: 71 krat

Re: Protherm - záruka - revízia

Poslaťod MartinH » Sob 25. Jan 2014 22:59:14

boro píše:Protherm má výnimku zo všeobecnej dvojročnej záručnej lehoty?
Podobné požiadavky ovplyvňujúce stratu záruky by sa dali považovať za neprijateľné obchodné podmienky.


Ak technika vyžaduje servis, tak toto osobne nepovažujem za neprijateľnú podmienku.

Ale ak je ten servis "povinný", mal by byť bezplatný, t.j. v cene výrobku.
Obrázok užívateľa
MartinH
 
Príspevky: 3951
Registrovaný: Ned 30. Nov 2008 20:02:01
Dal súhlas: 215 krat
Dostal súhlas: 333 krat

Re: Protherm - záruka - revízia

Poslaťod joko » Ned 26. Jan 2014 12:52:01

Gapson píše:Mňa na toto upozornil kurenár hneď pri montáži kotla.

Netuším, či priateľa technik pri montáži upozornil alebo nie, ale teraz od neho chcel 66 E za jednu špirálu, plus cenu práce a dopravy. :netusim
Obrázok užívateľa
joko
 
Príspevky: 2532
Obrázky: 9
Registrovaný: Ned 23. Nov 2008 19:28:22
Bydlisko: Bratislava
Dal súhlas: 688 krat
Dostal súhlas: 307 krat

Re: Protherm - záruka - revízia

Poslaťod tienik » Ned 26. Jan 2014 14:35:31

No pockaj, nemam sice po ruke zarucak tejto "slavnej" firmy, ale ja by som to videl takto
1. Zaruka na vsetko je u nas dva roky - ak nie je urcena kratsia zivotnost
2. Vyrobca si smie narokovat servisne prehliadky - aj ked netusim co chcu na elektro kotli po roku vidiet - ukazuje to opat na ich serioznost.
3. Stalo sa co sa stalo, ok, nedodrzal servis - opravu si hradi z vlastneho. Ale podla mna to nema a zakonne nemoze mat vplyv na zaruku ostatneho.

Kedze v elektrike sa snad vyznam, polozil by som im asi nasledujuce otazky
1. Ako vplyva servisna prehliadka na zivotnost kompaktnej spiraly.
2. Ako mu servisny technik zaruci, ze spirala nezhori na druhy den po "servise"? Lebo co som videl niektorych, tak je zazrak ze maju vobec cim zlozit kryt.

S týmto príspevkom autora tienik súhlasili - 2
boro, jan45
tienik
 
Príspevky: 2358
Registrovaný: Str 14. Júl 2010 21:26:49
Dal súhlas: 12 krat
Dostal súhlas: 270 krat

Re: Protherm - záruka - revízia

Poslaťod raven » Ned 26. Jan 2014 15:32:44

Taketo spravanie len poukazuje na neserioznost danej znacky. Nekupil by som po takejto skusenosti od nich ani slanu vodu...
Obrázok užívateľa
raven
 
Príspevky: 658
Registrovaný: Str 14. Jan 2009 20:50:27
Bydlisko: Košice-okolie
Dal súhlas: 35 krat
Dostal súhlas: 41 krat

Re: Protherm - záruka - revízia

Poslaťod opek » Ned 26. Jan 2014 16:53:18

Nechcem nejak špeciálne riešiť, ale pokiaľ viem, tak asi všetci výrobcovia kotlov majú podmienené povinné technické prehliadky počas záručnej doby. Protherm, Attack, atď.... http://www.protherm.sk/sluzby-zakazniko ... podmienky/ :netusim
Obrázok užívateľa
opek
 
Príspevky: 356
Obrázky: 1
Registrovaný: Štv 20. Nov 2008 9:08:15
Dal súhlas: 18 krat
Dostal súhlas: 30 krat

Re: Protherm - záruka - revízia

Poslaťod MartinH » Ned 26. Jan 2014 18:50:43

tienik píše:3. Stalo sa co sa stalo, ok, nedodrzal servis - opravu si hradi z vlastneho. Ale podla mna to nema a zakonne nemoze mat vplyv na zaruku ostatneho.

Tomuto nerozumiem, ako to myslis - kotol je celok, co je to ostatne?
Obrázok užívateľa
MartinH
 
Príspevky: 3951
Registrovaný: Ned 30. Nov 2008 20:02:01
Dal súhlas: 215 krat
Dostal súhlas: 333 krat

Re: Protherm - záruka - revízia

Poslaťod tienik » Ned 26. Jan 2014 20:07:01

MartinH píše:Tomuto nerozumiem, ako to myslis - kotol je celok, co je to ostatne?


kotol je zariadenie zosatavene z viacerych vyrobkov. KOnkretne tu budu iste spiraly, cidla, stykace, cerpadlo...... A kazde zariadenie ma svojho vyrobcu, urcite nie vsetko zbuchal vyrobca kotla.
Pre porovnanie, vezmime si nove auto. Ked budes jazdit ako v autoskole na prvej hodine, za 1000 km spolahlivo spalis spojku. Ak dojdes s tym na garancku, iste to neuznaju na vymenu v ramci zaruky - ale budes to musiet cvaknut zo svojho. No ale zaroven Ti nikto nebude tvrdit ze Ti padla zaruka na co ja viem alternator, alebo taky motorcek stieracov. Proste ak aj zhorela spirala, OK, ale co to ma spolocne napriklad z jeho obehovym cerpadlom?
K tomuto uz existuje aj par pravnickych rozborov a vzdy to dopadlo tak, ze ni je mozne taketo "indukovane" padnutie zaruky.
tienik
 
Príspevky: 2358
Registrovaný: Str 14. Júl 2010 21:26:49
Dal súhlas: 12 krat
Dostal súhlas: 270 krat

Re: Protherm - záruka - revízia

Poslaťod joko » Ned 26. Jan 2014 20:34:52

Poškodeným je kolega z práce, stalo sa mu to vo štvrtok večer, kotol vypol komplet elektriku v dome, po treťom zapnutí zistil, že príčinou je kotol. V piatok bol u neho servisák, zistil, že jedna špirála je spálená, odopol to z elektriky a kotol funguje už iba na 5 špirál.

Tiež som tomu nechcel veriť, že výrobca môže takto svojvolne upravovať zákonom určenú lehotu na záruku.

Prečítal som podmienky, čo Opek priložil, no napriek tomu uznávam argumenty Tienika. Ako je možné, že výrobca neuzná vadu prístroja , ktorá bola v prevádzke tri mesiace minulú zimu (sušenie stavby), a dva týždne túto zimu. Majiteľ 70 % výkonu kúrenia získava z krbu, a má el. bojler. Stále mám taký pocit, že tie "podmienky" výrobca vymyslel iba na to, aby sa zbavil záruky. Netuším , ako by to SOI posúdila? , no dotovať ročný kotol s 20% kúpnej ceny sa mi zdá "choré" . ( už nechcem uvažovať o cene špirály, ak jedna stojí 66 E, je ich tam 6, a celý kotol stojí cca 500 -600 E.) Na čo vlastne slúži záruka, ak nie na špirály v elektrokotli? :grc
Obrázok užívateľa
joko
 
Príspevky: 2532
Obrázky: 9
Registrovaný: Ned 23. Nov 2008 19:28:22
Bydlisko: Bratislava
Dal súhlas: 688 krat
Dostal súhlas: 307 krat

Re: Protherm - záruka - revízia

Poslaťod deko » Ned 26. Jan 2014 21:09:40

jediny, kto tento pripad moze rozsudit, je SOI. podnet na vykonanie kontroly aj s patricnymi podkladmi (reklamacny protokol, faktura za opravu, faktura za kupu kotla) je mozne poslat aj cez e-mail.

no a jediny, kto dokaze zabranit tomu aby v buducnosti aj ostatnych tak oklamali (ak to bolo klamstvo), su media. aj im staci poslat mail s dokladmi a verdiktom SOI.

:netusim
Memento homo, quia pulvis es et in pulverem reverteris!

S týmto príspevkom autora deko súhlasil
boro
Obrázok užívateľa
deko
 
Príspevky: 2484
Registrovaný: Str 19. Nov 2008 17:52:08
Bydlisko: Báhoň
Dal súhlas: 150 krat
Dostal súhlas: 194 krat

Re: Protherm - záruka - revízia

Poslaťod bobino » Ned 26. Jan 2014 21:17:59

Mna by zaujimalo ze kolko by stala servisna prehliadka? Mozno by ani vela neusetril v pripade zarucnej opravy - ja mam ties takyto kotol a len za spustenie chceli vsetci servisaci na okoli 60 eur (servisna ma este iba caka)

S týmto príspevkom autora bobino súhlasil
boro
bobino
 
Príspevky: 17
Registrovaný: Pon 17. Aug 2009 18:09:57
Dal súhlas: 1 krat
Dostal súhlas: 1 krat

Re: Protherm - záruka - revízia

Poslaťod boro » Pon 27. Jan 2014 0:19:07

bobino píše:Mna by zaujimalo ze kolko by stala servisna prehliadka? Mozno by ani vela neusetril v pripade zarucnej opravy - ja mam ties takyto kotol a len za spustenie chceli vsetci servisaci na okoli 60 eur (servisna ma este iba caka)


Zbytočnými ale povinnými servisnými prehliadkami výrobca evidentne motivuje servisákov. Ja keď som videl servisáka v akcii pri spúšťaní môjho kotla, tak som okamžite stratil odvahu zavolať ho na povinnú servisnú prehliadku. A keďže bol pre tú značku široko-ďaleko jediný, kotol zatiaľ žije bez servisných prehliadok.
boro
 
Príspevky: 916
Obrázky: 0
Registrovaný: Ned 07. Dec 2008 14:33:00
Dal súhlas: 71 krat
Dostal súhlas: 71 krat

Re: Protherm - záruka - revízia

Poslaťod bobino » Pon 27. Jan 2014 7:33:07

No zo spustanim to bola komedia aj u mna, HDO si jednoducho servisak privlastnil a na bojler si mam kupit casovy vypinac :)
Nastastie este existuje google a pomohol aj sused elektrikar a zrazu HDO spinalo aj kotol aj bojler - co podla technika nie je mozne (pokusal sa to urobit 3 krat a stale bezuspesne - dodatocne sa cudujem ze neodpalil spinanie v elektromeri).

U suseda bol riesit poruchu - zaseklo sa mu po lete cerpadlo - za chvilku to mal opravene ale sused vravel ze len rozmyslal ako od neho dostat peniaze - vraj bol velmi smutny ked zistil ze este je velmi skoro na servisnu prehliadku = vyjazd zadarmo
Naposledy upravil bobino dňa Pon 27. Jan 2014 8:31:29, celkovo upravené 1
bobino
 
Príspevky: 17
Registrovaný: Pon 17. Aug 2009 18:09:57
Dal súhlas: 1 krat
Dostal súhlas: 1 krat




Ďalší

Späť na Vykurovanie, ohrev vody, kotly

 


  • Súvisiace témy
    Odpovede
    Zobrazenia
    Posledný príspevok

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia

cron