edo1 píše:MartinH- ako UPS funguje super. Reálne si ale treba uvedomiť, že fotovoltický systém je bud jednofázový, alebo až 3 fázový. Ja mám 1fázový, čiže všetko, čo mám napojené na túto fázu mám zálohované. Pokial je nabitá baterka, tak si dom ťahá len z baterky a viem si predstaviť vydržať určité obdobie vphohode. Istotne viem, že mi to ale nepotiahne kúrenie. Súhlasím že by bolo ideálne mať 2 elektromobily, keďže sa najviacej nabijú cez den, ked je clovek v práci, ale eurá nepustia.
mp1 píše:Nominal capacity: 63 Ah
pre info - BMW i3 prvej generácie na takúto batériu (60Ah) prejde min. 120 km reálnych.
edo1 píše:To Ludo.
Každý má nejakú predstavu a ja ked som koncipoval dom, chcel som vytvoriť pasív. Prišiel som na to, že to nedosiahnem- mám dostupnú len elektriku, kvoli financiám a rozloženiu som išiel do bungalovu a tam som vedel, že kvoli faktoru tvaru som mimo. Vedel som, že chcem rekuperáciu a tomu som podmienoval systém vykurovania a ventilácie. Po kalkuláciách všetkch variánt som zvolil aktívnu rekuperáciu a odporové elektrické dróty- táto varianta mi ušetrila 7000e oproti Tč alebo akumulačnej nádobe a vodnej podlahovke. Čo som zavrhol bola technická miestnosť, čím som ušetril min 10m2 podlahovej plochy, ktorú som preorientoval na úžitkovú plochu/tým som ušetrim 10x1000e/m2 čiže celkovo 10000e/. Mojim uvažovaním som ušetril 17000 e, ale vedel som , že ďalšie zefektívnenie a zníženie spotreby bude možné len cestou fotovoltiky/tep. čerpadlo už nepoužijem, aj ked je lacnejšie. Čiže moje rozhodnutie riešiť fotovoltiku je dlhodobé. Chcel som bez baterky, ale to mi zrušilo SSE, kedže to zakazuje dodávať do systému. Preto som hladal informácie o hybride s baterkou, ale tých je ako šafránu, hlavne s použitím týchto rel. najmodern. bateriek. Olovená baterka je niekde inde. A istotne do budúcna k koncepcii chcem pridať elektromobil. Keď som si zrátal moju dennú cestu do práce a domov, denne miniem 6kW v elektromobile, čo mi dobije fotovoltika. Vtedy sa už efektivita systému dostáva do inej polohy, lebo budem mať relatívne nulové náklady na prevádzku auta. To všetko je len teória a ako som sa nevedel dopátrať valídnych informácií ohladom fotovoltiky, tak je to aj v tomto prípade. Budem to len musieť vyskúšať.
preto ako som uviedol na začiatku môjho príspevku, nechcem aby sa tu rozbehla ropná verzus zelená loby. Chcem len ponúknuť reálne dáta, ak one má niekto záujem, bez mudrovania akú volovinu som urobil, že som si to kúpil. Som človek, ktorý bude radšej jazdiť na Kia carens ako na BMW, lebo podla mna sú to len plechy, čo ťa prevezú z bodu A do bodu B a vyhodiť za bavorák 60000e je pre mňa úplný nezmysel /aj ked by som mohol/.
Ak máš záujem dáta dodám, môžeš kalkulovať, či to má návratnosť alebo nie respektívne akú.
S pozdravom E
mp1 píše:tak akosi mám dilemu:
ak je dom "pasívny", načo plyn, "všetcipíšu" že úplne púostačuje rekuperácia a sem tam "priamotop/(infrapanely"
detto tepelné čerpadlá.
doba sa posunula a teplá voda sa najjednoduchšie získa z foto...
olovený aku je síce recyklovateľný, lenže z princípiu je určený k iným vyžitiam. v prípade ako stacionárny má krátku životnosť.
Späť na Elektrina, slaboprúdova technika, osvetlenie
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 3 hostia