LED ako hlavne osvetlenie v rodinnom dome

Re: LED ako hlavne osvetlenie v rodinnom dome

Poslaťod KoMiKo » Ned 13. Apr 2014 22:50:26

pepa píše:...A uplne nahlavu postavene je vyzdvihovanie tohoto parametra u klasickych ziaroviek este dokonca aj v kombinacii s oznacenim "tepla biela". To by som chcel toho fotografa co pouziva na umele osvetlenie svetelny zdroj s teplotou 2700K (no ok, na urcite typy umeleckych fotografii sa to pouziva). Profi studiove svetelne zdroje su s teplotou 5000-5500K. Ale marketing robi svoje, vymyvanie hlav pokrocilo na najvyssiu uroven a dnes je ten najmenej dokonaly svetelny zdroj zase ten najdokonalejsi. ...

Pepa, s tou farbou svetla to nie je take jednoducho cierno-biele, ako to vidis ty. Kazda farba ma svoj vyznam, kym studena ma zmysel pre presne a aktivne cinnosti denneho charakteru, vo vecernych hodinach sa hodi skor ta tepla farba. Ono to akosi suvisi s vecernym ohnom v jaskyni nasich pravekych predkov, asi sa nam dostalo do genov to, ze k vecernym hodinam patri "to hnusne oranzove" svetlo.
Suvisi to totiz s tym, ze biela farba svetla tlmi tvorbu hormonu melatonin, co je vecer nezelany jav, pretoze melatonin clovek potrebujem, aby si oddychol a vyspal sa. A zaroven podporuje tvorbu seratoninu, co je hormon aktivity. Pouzivanie bieleho svetla vecer moze preto sposobit po dlhsej dobe aj zdravotne problemy.
Obrázok užívateľa
KoMiKo
 
Príspevky: 394
Registrovaný: Pia 10. Apr 2009 0:22:28
Bydlisko: Nitra
Dal súhlas: 21 krat
Dostal súhlas: 35 krat




Re: LED ako hlavne osvetlenie v rodinnom dome

Poslaťod sigma » Pon 14. Apr 2014 7:54:50

Takze kazda lampa musi mat pripojenie na clock server a podla toho driver nastavi rano super zltu, na obed modro-bielu a vecer oranzovu.
Takto si predstavujem inteligentne osvetlenie. Takze ziarovky s wifi, alebo rj45.
Obrázok užívateľa
sigma
 
Príspevky: 1877
Obrázky: 10
Registrovaný: Str 19. Nov 2008 9:23:12
Bydlisko: NR
Dal súhlas: 336 krat
Dostal súhlas: 108 krat