komín: nerez nebo šamot?

komín: nerez nebo šamot?

Poslaťod _luky_ » Pon 21. Sep 2015 9:17:21

Studuji už pár měsíců, ale rozpočet mám omezený...
Plánuji stavbu nového komína pro kotel na dřevo (dřevoplyn, v budoucnu možná automat na uhlí).
Po pročtení diskusí o prasklých a nerovných šamotových vložkách jsem do užšího výběru vybral tříplášťový nerez a zděný s izostatickou vložkou.
Původně jsem počítal, že oba případy vyjdou na podobné peníze, ale s tím nerezovým bude méně práce. Nakonec jsou ty zděný dražší než jsem si myslel. V pátek jsem ale mluvil s člověkem od Schiedelu a vyloženě mi nedoporučoval nerez, protože kyseliny ze dřeva, popř. síra z uhlí ten komín do 10ti let, nejpozději 15 rozežere. Navíc při prvním vyhoření se z nerezu stane obyč. ocel co zrezne. Co je na tom pravdy?

Jedná se o komín 200mm, délka 8,3m, druhá dvířka pro vymetání, redukce na kouřovod, 3m nadstřešní část.

Schiedel uni advanced 33 000 Kč
Schiedel Kerastar 77 000 Kč (včetně montáže a revize)
Heluz izostat 33 000 Kč
CIKO TEC 34 000 Kč
nerez (1mm, izolace 50mm, zvenku hliník) 36 000Kč, s montáží a revizí 41t.

pozn. U zděných je třeba počítat s vybudováním základu, kotvením ke zdi, klempířem na oplechování prostupu střechou, zateplením vatou. U nerezu je všechno v ceně.
http://podskalou.blogspot.cz
_luky_
 
Príspevky: 350
Registrovaný: Uto 08. Feb 2011 12:47:24
Dal súhlas: 80 krat
Dostal súhlas: 56 krat




Re: komín: nerez nebo šamot?

Poslaťod bysťo » Štv 01. Okt 2015 13:00:45

1/ nerezové komíny sa robia z rôznych materiálov - Schiedel komíny možno zhrdzavejú od síry, ale napríklad Jeremias má systémy na to vhodné, treba len vybrať podľa použitia ten správny
2/ po vyhorení šamotového komína ostane čo? keramická vložka ti vypraská a jedine čo ti ostane, dať ten komín vyvložkovať nerezou