krbová akumulačná obstavba

krbová akumulačná obstavba

Poslaťod fopax » Pia 28. Jún 2013 22:24:30

Rád by som sa spýtal odborníkov na stavebný materiál akumulačnej obostavby krbovej vložky(jednoduchá nie hypokaust). Kúpil som vložku vhodnú na akumuláciu s dvojsklom, dvojitým spalovaním+ CPV a mám dostupné magnezitové tehly. Môžem ich použiť na obostavbu vložky ako sálavé steny, alebo len uložiť povedľa vložky a obstavať iným akumulačným materiálom? Ak by som ich mohol použiť na stavbu akým lepidlom by bolo najvhodnejšie lepiť a čím sieťkovať pod omietku? Samozrejme zadnú stenu a vrch stavby budem izolovať. Vopred ďakujem za odpovede.... :netusim
fopax
 
Príspevky: 1
Registrovaný: Pia 28. Jún 2013 22:20:14
Dal súhlas: 0 krat
Dostal súhlas: 0 krat




Re: krbová akumulačná obstavba

Poslaťod Daniels » Sob 29. Jún 2013 21:53:39

- na stavbu spodných radov (do ca. spodnej 1/3 až 1/2 výšky krbovej vložky) možeš použiť niečo lacnejšie (ja som dal napr. staré tehly) - tá časť krbu je studená aj keď horí celý deň
- a na to potom napr. šamotové platne hr. 40mm (napr 400x200x40) na "kant" na murovaciu maltu na to určenu (napr. murovacia malta RATH Universal Super alebo niečo podobné). alebo možno aj tie magnezitové tehly neviem tie nepoznám.
- sieťkoval som s tou istou maltou, na to kachliarsku omietku.
- na "falošný strop" izolant napr "superizol" tuším hr. 50mm
- a na zadnú stenu som dával superizol hr. 40mm .. ale poznám aj takých čo dávali šamotky aj na zadnú stenu.

pre porovnanie:
- superizol hrúbky 40mm ... 32,78e/m2 (doska 1000x610x40 stoji ca 20e/ks)
- šamotová platňa hrúbky 40mm ... 45,25e/m2 (platňa 400x200x40 za ca 3,6e/ks)
- takže rozdiel máme iba 12,5eur/m2. a na krb ti stačí ca. 4m2 (predná a bočné steny) ... co je max. 50eur naviac pri stavbe krbu (zlomok z celkovej ceny) ak postavíš obostavbu zo šamotu. myslým že sa to oplatí - pár hodín po dohorení obostavba stále sála teplo
sám som tak staval minulého roku a spokojnosť.
Daniels
 
Príspevky: 6