600 m elektricka pripojka

600 m elektricka pripojka

Poslaťod naldo » Pia 15. Feb 2013 2:23:58

zdravim,

mam zahradu a poziadal som si v elektrarnach o el. pripojenie.., bolo mi to uspesne schvalene.., ale musim sa napojit za "urcene" na odberne miesto ktore mi bolo vyznacene ca. 600 metrov od mojho pozemku... kde bude aj moj elektromer...
moja otazka znie..., projektant mi navrhol 4x25 NAYY alebo radsej 4x50 NAYY.., kabel... ja viem je dialka.., radsej uprednostnim tu hrubsiu verziu.... ale ma niekto skusenosti s takouto dlzkou kabla..?? som laik nebude to velka strata aj pri 4x50 NAYY..??? alebo.., aka by musela byt hrubka kabla v "medi..""..???
nebude problem potom s napojenim takeho hrubeho kabla "hlinik" na istice v chate...???
nemozem poziadat aby mi rovno dali elektromer na moj pozemok.., a nie niekde 600m od mojho pozemku.....???
dakujem za informacie
naldo
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Pon 04. Feb 2013 1:13:51
Dal súhlas: 0 krat
Dostal súhlas: 0 krat




Re: 600 m elektricka pripojka

Poslaťod tienik » Pia 15. Feb 2013 13:49:51

Ahoj,

neboj, videl som aj dlhsie kable :-)
Urcite v tomto pripade treba vsetko dobre zratat.
Ked vychadam z toho, ze istic budem asi 3x25 (ak iny, bude to inac)
Tak pre Al to vychadza pri 25tke ubytok 7,5% - to by som ja osobne nenavrhol.
Pre 40ctku je to 4,53% - co uz pre objekt ako chata sa da zniest (je to pod 5%) med by v tomto pripade stacila 25tka, ale ta cena bude riadna.
Technicky vzate si to vyzaduje troska iny pristup ako obycajny kabel 16tka. 40ciatka sa uz musi zapajat cez svorky a tak - ale to kazdy normalny elektrikar ovlada.
Miesto napojenia a miesto merania je plne v kompetencii distributora, takze nad tym skoda meditovat.
tienik
 
Príspevky: 2358
Registrovaný: Str 14. Júl 2010 21:26:49
Dal súhlas: 12 krat
Dostal súhlas: 270 krat

Re: 600 m elektricka pripojka

Poslaťod naldo » Pia 15. Feb 2013 14:37:17

dakujem sa odpoved....,
takze 4x50 by malo postacovat a aj straty budu v medziach....
naldo
 
Príspevky: 14