Automatizacia v rodinnom dome

Re: Automatizacia v rodinnom dome

Poslaťod filipino » Uto 13. Mar 2012 13:00:25

Ja som PLC programátor + zľahka aj elektrikár (skôr v priemysle a automatizácii než v domoch). A napriek tomu si žiadne špeciálne inteligentné riadenie do domu nedám.
Máme malý domček a ku každému vypínaču, termostatu, oknu, atď. mám na skok.
Jediné čo budem riešiť automaticky sú žalúzie, ale nie cez nejaké centrálne riadenie, ale osve jedným vypínačom (všetky žalúzie vytiahni a všetky zatiahni).
Mne osobne by dávalo význam robiť inteligentnú inštaláciu pri väčšom dome a s väčším počtom prvkov ako solár, tepelné čerpadlo, zložitejšia VZT a podobne.

Za tých okolností aké mám (malý domček), robím všetko čo najjednoduchšie. Keď budem odchádzať z domu na dovolenku, tak si ručne vypnem príslušné ističe (rozvádzač priamo pri vchode). Rekuperáciu budem mať nastavenú stále na jeden jediný stupeň a maximálne ju vypnem pri odchode niekam. Kotol detto - jedna stálá teplota a pri dovolenke ju len znížim.

Treba počítať s tým, že čím zložitejšie, tým väčšmi sa s tým budú deti a žena hrať, systém rozhádžu a vy to budete dávať každý deň dokopy. Ako zábavka by to bolo fajn, ale ja to nepotrebujem :-)
Ytong 25+20EPS/14EPS podlaha/26-36 spadovy EPS v streche+25 ŽB strop/rekuperácia/trojsklá

S týmto príspevkom autora filipino súhlasili - 2
MiroM, WYSIWYG
filipino
 
Príspevky: 269
Registrovaný: Pon 31. Aug 2009 14:38:58
Dal súhlas: 4 krat
Dostal súhlas: 11 krat




Re: Automatizacia v rodinnom dome

Poslaťod KoMiKo » Uto 13. Mar 2012 13:58:10

filipino píše:...Za tých okolností aké mám (malý domček), robím všetko čo najjednoduchšie. Keď budem odchádzať z domu na dovolenku, tak si ručne vypnem príslušné ističe (rozvádzač priamo pri vchode). Rekuperáciu budem mať nastavenú stále na jeden jediný stupeň a maximálne ju vypnem pri odchode niekam. Kotol detto - jedna stálá teplota a pri dovolenke ju len znížim.