Suchá omietka

Suchá omietka

Poslaťod Mia » Ned 04. Okt 2009 13:40:34

1. Robil niekto suchú omietku z 9,5 mm sdk ? V tech. listoch Knaufu sa uvádza že sa robí z 9,5 a 12,5 ale na stránke Rigipsu píšu iba z 12,5, tak by ma zaujímalo či z 9,5 to nie je nejaké "labilné" napr. pri manipulácii s sdk.
2. Potrebujem obložiť stenu výšky cca 4 m (nad schodiskom), ale v podkladoch sa píše, že max. výška suchej omietky môže byť 3m, ako to vyriešiť ? Dá sa to nejako kotviť do porobetónu alebo ako ?
3. Ešte stále rozmýšľam aj nad sadrovými omietkami (Rimano alebo Rotband ?), ale neviem či by som to ako laik zvládla, resp. či je to náročnejšie ako suchá omietka (tu mi vadí tá váha a problém s uskladnením sdk).
4. Pôvodne som chcela v podkroví omietky, takže elektrokrabice sú urobené na omietku, lenže do sdk treba také iné elektrokrabice - je to kvôli požiarnej bezpečnosti ? Ak budem teda robiť suchú omietku, musím tie krabice povymieňať, alebo len budem musieť vypínače dávať na dlhšie skrutky a medzi krabicou a vypínačom bude medzera ?
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic...
Mia
 
Príspevky: 120
Registrovaný: Str 19. Nov 2008 18:52:36
Dal súhlas: 1 krat
Dostal súhlas: 2 krat




Re: Suchá omietka

Poslaťod Mia » Str 28. Okt 2009 9:04:08

Odpovedám si čiastočne sama:
1. áno, je to labilnejšie pri manipulácii,
2. dá sa, ak pod dolným sdk vytvrdne lepidlo a vrchné sdk sa "previažu" (posunú) o 40-50 cm (+-) - zatiaľ som zistila takúto informáciu,
3. a 4. ma naďalej trápia :(
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic...
Mia
 
Príspevky: 120
Registrovaný: Str 19. Nov 2008 18:52:36
Dal súhlas: 1 krat
Dostal súhlas: 2 krat

Re: Suchá omietka

Poslaťod MiroM » Str 28. Okt 2009 14:11:49

3. Ak sa nakontaktujes na technika rigips, mal by ti to prist predviest. Pozri sa na living.cz, tam jeden typek pisal presny postup. Vysledok si mozes pozriet na http://www.superdomek.cz/