Nahrada triaku BT150 500R

Všetko čo nesúvisi so stavbou

Nahrada triaku BT150 500R

Poslaťod dreamer » Str 30. Nov 2011 23:46:32

Moja priamociara pila prestala regulovat otacky, ide furt na plne gule, co neni vhodne pre kazdu situaciu, vyzera to tak ze vyssie spomenuty triak od NXP BT 150 500R je "prerazeny". bol som v conrade, tento typ nemali, namiesto toho mi vybrali filipines TIC106N. snim zas pre zmenu sa motor ani neroztoci... :dash :dash :dash

je mozne ze ten TIC (http://www.bourns.com/pdfs/tic106.pdf) potrebuje vacsi prud alebo napatie na gate? ktore parametre z datasheetu (http://www.nxp.com/documents/data_sheet ... SERIES.pdf) su dolezite ked pojdem kupit dalsi triak?
vyzna sa v tom ktosi?

nahrada od nxp je podla ich stranky BT 150 500R,127 ten typ som tiez nikde nevidel..

diky
Obrázok užívateľa
dreamer
 
Príspevky: 213
Registrovaný: Pia 08. Máj 2009 11:52:41
Bydlisko: NZ
Dal súhlas: 5 krat
Dostal súhlas: 19 krat




Re: Nahrada triaku BT150 500R

Poslaťod _luky_ » Štv 01. Dec 2011 10:12:10

Parametry docela sedi. Pinout taky. Jen pozor - neni to triak, ale tyristor. Takhle od stolu nevidim problem... Zkus ebastlirna.cz tam jsou kluci zkušenější.
http://podskalou.blogspot.cz
_luky_
 
Príspevky: 344
Registrovaný: Uto 08. Feb 2011 12:47:24
Dal súhlas: 78 krat
Dostal súhlas: 56 krat

Re: Nahrada triaku BT150 500R

Poslaťod -rq- » Štv 01. Dec 2011 11:14:52

ako viete, ze je zly prave ten tyristor 8-)
kopec nahrad napriklad tu
http://www.allxref.com/search.htm?part=BT150
-rq-
 
Príspevky: 322
Registrovaný: Uto 14. Júl 2009 17:50:52
Dal súhlas: 14 krat
Dostal súhlas: 31 krat

Re: Nahrada triaku BT150 500R

Poslaťod dreamer » Štv 01. Dec 2011 11:29:15

diky za tu tabulku ,

ako viem ze je to tyristor? odpojil som vsetko z gate, (visel vo vzduchu tento pin) a aj napriek tomu motor bezal....
Obrázok užívateľa
dreamer
 
Príspevky: 213
Registrovaný: Pia 08. Máj 2009 11:52:41
Bydlisko: NZ
Dal súhlas: 5 krat
Dostal súhlas: 19 krat

Re: Nahrada triaku BT150 500R

Poslaťod fery » Pon 05. Dec 2011 10:16:29

Keďže podľa datasheetu je BT 150 TYRISTOR, aby bolo možné regulovať obidve polvlny, mal by byť zapojený medzi 4 diódy (mostík). Keby bol mostík prerazený, motor by išiel na plný výkon aj pri odpojenom tyristore. Alebo je k tyristoru pripojená antiparalelne jedna dióda. Jedna polvlna ide cez diódu a iba druhá je regulovaná. Toto bude asi pravdepodobnejšie v prípade, keď sa otáčky neregulujú od "nuly". Keď by bola dióda prerazená, tiež pôjde motor stále na plný výkon.
Obrázok užívateľa
fery
 
Príspevky: 72
Registrovaný: Sob 22. Nov 2008 8:43:49
Bydlisko: NR
Dal súhlas: 8 krat
Dostal súhlas: 6 krat





Späť na Offtopic

 


  • Súvisiace témy
    Odpovede
    Zobrazenia
    Posledný príspevok

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia

cron