Ako tmelit sadrokarton?

Ako tmelit sadrokarton?

Poslaťod vvv » Pia 31. Júl 2009 9:01:01

Podeli sa niekto so svojimi skusenostami s tmelenim sadrokartonu, ake pasky su najvhodnejsie (papierova, sklovlaknita...), rohove listy, nejake tipy, triky, ci treba pasku aj na skrutky, atd. Ake materialy pouzival na jednotlive vrstvy. Nieco som uz precital na rigipse, ale chcel by som aj prakticke skusenosti, nakolko ma to caka v najblizsej dobe. Vdaka za reakcie.
Naposledy upravil emkac dňa Str 05. Aug 2009 0:14:10, celkovo upravené 1
Dôvod: Zmena nazvu temy
vvv
 
Príspevky: 397
Registrovaný: Štv 20. Nov 2008 15:14:47
Dal súhlas: 4 krat
Dostal súhlas: 62 krat




Re: Ako tmelit sadrokartonu

Poslaťod Jecko » Pia 31. Júl 2009 9:52:35

Takze co sa tyka tmelenia sadrokartonu, podla mojich skusenosti je najlepsie pouzit 3 druhy tmelu (ja som pouzival Rigips):

- prva vrstva Rigips SUPER do velkych skar do sietky, len minimalne prebrusit (vyhody: pevnost, cena ; nevyhody: tazko sa brusi)
- druha vrstva Rigips VARIO (pomerne lahke brusenie)
- tretia vrstva finalny tmel (lahke prebrusenie a aplikacia, farba viac do biela -> lahsie premalovanie)

S týmto príspevkom autora Jecko súhlasil
ifitko
Obrázok užívateľa
Jecko
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Štv 20. Nov 2008 15:03:46
Bydlisko: ZA
Dal súhlas: 5 krat
Dostal súhlas: 7 krat

Re: Ako tmelit sadrokartonu

Poslaťod ski555 » Pia 31. Júl 2009 20:57:28

tak poďme na to najlepšie sklovláknitú pásku na vario spoje a rezané spoje,na skrutky žiadnu pásku,aby nepresvitala a materiál ako bolo písané súhlasím,len s variom sa zle robí,no aspoň mne,ale neva a nezabudnúť sadrovanie prvýkrát vysadruješ spoje,druhýkrát šírkou prekrývaj prvú vrstvu,neťahaj sadru na úzko,najlepšie potom gleťákom aspon 40-ka,aby si sa vyhol jamám na spojoch po vymaľovaní je to strašne vidno,no pásku aby som nezabudol vkladaj do druhej vrstvy / miskovic.l@zoznam.sk/
ski555
 
Príspevky: 134
Registrovaný: Sob 18. Júl 2009 20:33:18
Dal súhlas: 5 krat
Dostal súhlas: 7 krat

Re: Ako tmelit sadrokartonu

Poslaťod vvv » Pia 31. Júl 2009 21:25:11

ski555 píše:no pásku aby som nezabudol vkladaj do druhej vrstvy / miskovic.l@zoznam.sk/


Ako je to s tou paskou? Podla postupu na stranke http://www.gipsol.sk/spachtlovanie/ sa paska vraj ma vkladat hned do prvej vrstvy, ktora sa nenanasa este nasiroko. Aky rohovy profil pouzit na roh ktory nema 90 stupnov (vytvoreny uzlabim zhruba 130 stupnov]
vvv
 
Príspevky: 397
Registrovaný: Štv 20. Nov 2008 15:14:47
Dal súhlas: 4 krat
Dostal súhlas: 62 krat

Re: Ako tmelit sadrokartonu

Poslaťod tomas g » Pon 03. Aug 2009 22:59:55

Napis na info(zavinac)knauf(bodka)sk, zadarmo ti poslu DVD o tmeleni - ak sa nam uz medzitym neminulo :)
tomas g
 
Príspevky: 1040
Obrázky: 0
Registrovaný: Pia 21. Nov 2008 17:33:12
Bydlisko: TT
Dal súhlas: 149 krat
Dostal súhlas: 144 krat

Re: Ako tmelit sadrokarton?

Poslaťod ski555 » Pia 07. Aug 2009 21:41:08

pásku do prvej vrstvy nedávaj,pri rezaných spojoch hlavne sadru prvýkrát temer vcucne do spoja a stiahne aj pásku z toho dovodu,zostáva preliačina s páskou vo vnútri a záleží ako su aj rezané spoje hlboké,najlepšie zrezávať len papier mierne a nie 75% z hrany kartona
ski555
 
Príspevky: 134
Registrovaný: Sob 18. Júl 2009 20:33:18
Dal súhlas: 5 krat
Dostal súhlas: 7 krat

Re: Ako tmelit sadrokarton?

Poslaťod tomas g » Sob 08. Aug 2009 14:54:47

ski555 píše:pásku do prvej vrstvy nedávaj,pri rezaných spojoch hlavne sadru prvýkrát temer vcucne do spoja a stiahne aj pásku z toho dovodu,zostáva preliačina s páskou vo vnútri a záleží ako su aj rezané spoje hlboké,najlepšie zrezávať len papier mierne a nie 75% z hrany kartona


je casta prax sadrokartonistov, ze to robia tak ako pises. Nemusi to byt vyslovene zle, ale vcucnutie pasky do skary je normalne, ba dokonca spravne. Zakze nebojte sa, ak vam pasku vcucne ;)
tomas g
 
Príspevky: 1040
Obrázky: 0
Registrovaný: Pia 21. Nov 2008 17:33:12
Bydlisko: TT
Dal súhlas: 149 krat
Dostal súhlas: 144 krat

Re: Ako tmelit sadrokarton?

Poslaťod mPeto » Ned 09. Aug 2009 0:03:25

tomas g píše:
ski555 píše:pásku do prvej vrstvy nedávaj,pri rezaných spojoch hlavne sadru prvýkrát temer vcucne do spoja a stiahne aj pásku z toho dovodu,zostáva preliačina s páskou vo vnútri a záleží ako su aj rezané spoje hlboké,najlepšie zrezávať len papier mierne a nie 75% z hrany kartona


je casta prax sadrokartonistov, ze to robia tak ako pises. Nemusi to byt vyslovene zle, ale vcucnutie pasky do skary je normalne, ba dokonca spravne. Zakze nebojte sa, ak vam pasku vcucne ;)


vcucnuta paska asi nebude plnit tu funkciu na ktoru sa tam dava, teda spevniť tmel v tahu a zabranit tak vzniku trhliny. Podla mna je to nieco podobne ako keby ste do prekladu dali namiesto rovneho prutu spiralu :) a potom ze SDK je na nic, ze vždy vypuká... :?
mPeto
 
Príspevky: 265
Registrovaný: Sob 20. Dec 2008 21:12:10
Bydlisko: Záhorie
Dal súhlas: 8 krat
Dostal súhlas: 35 krat

Re: Ako tmelit sadrokarton?

Poslaťod ski555 » Ned 09. Aug 2009 19:15:46

no ešte raz sa k tomu pripojím,čo je lepšie mať ešte na páske 1 cm sadry po stiahnutí pásky do vnútra,alebo po prebrúsení cca 2 mm.Určite druhá varianta.
ski555
 
Príspevky: 134
Registrovaný: Sob 18. Júl 2009 20:33:18
Dal súhlas: 5 krat
Dostal súhlas: 7 krat

Re: Ako tmelit sadrokarton?

Poslaťod tomas g » Ned 09. Aug 2009 22:37:16

mPeto píše:vcucnuta paska asi nebude plnit tu funkciu na ktoru sa tam dava, teda spevniť tmel v tahu a zabranit tak vzniku trhliny. Podla mna je to nieco podobne ako keby ste do prekladu dali namiesto rovneho prutu spiralu :) a potom ze SDK je na nic, ze vždy vypuká... :?


ver tomu, ze funkciu plnit bude - to porovnanie s betonom nefunguje. Ovela castejsi pripad je, ze paska zostane pri povrchu a kedze kazdy chce hladky spoj, tak sa brusi, az kym sa nezbrusi aj paska.
tomas g
 
Príspevky: 1040
Obrázky: 0
Registrovaný: Pia 21. Nov 2008 17:33:12
Bydlisko: TT
Dal súhlas: 149 krat
Dostal súhlas: 144 krat

Re: Ako tmelit sadrokarton?

Poslaťod ski555 » Štv 27. Aug 2009 20:26:05

nuž je to debata donekonečna a zbytočné sa baviť o tom,proste do prvej vrstvy pásku nedávať a ak ju niekto zbrúsi,tak to nevie robiť.
ski555
 
Príspevky: 134
Registrovaný: Sob 18. Júl 2009 20:33:18
Dal súhlas: 5 krat
Dostal súhlas: 7 krat

Re: Ako tmelit sadrokarton?

Poslaťod tomas g » Štv 27. Aug 2009 23:04:35

ski555 píše:nuž je to debata donekonečna a zbytočné sa baviť o tom,proste do prvej vrstvy pásku nedávať a ak ju niekto zbrúsi,tak to nevie robiť.


Skus hodit aj nejaky argument.
tomas g
 
Príspevky: 1040
Obrázky: 0
Registrovaný: Pia 21. Nov 2008 17:33:12
Bydlisko: TT
Dal súhlas: 149 krat
Dostal súhlas: 144 krat

Re: Ako tmelit sadrokarton?

Poslaťod mico » Štv 06. Okt 2011 20:32:06

vvv tak ako to celé dopadlo?
Popíš prosím svoje skúsenosti atď.

Ďakujem
mico
 
Príspevky: 111
Registrovaný: Pon 02. Feb 2009 13:27:13
Dal súhlas: 32 krat
Dostal súhlas: 2 krat

Re: Ako tmelit sadrokarton?

Poslaťod vvv » Štv 06. Okt 2011 21:02:15

Jaj boze, bolo to pred vyse dvomi rokmi. Ak sa dobre pamatam, na spoje som pouzil sklovlaknitu pasku do prvej vrstvy. Nejako extremne to pasku nevcuclo. Tmel 3 vrstvy rigips, na spoje sadrokarton - murivo akrylatovy tmel. Po vyse dvoch rokoch na spojoch sadrokartonu ziadne trhliny, na spojoch s murivom sem tam mikrotrhliny viditelne z blizka. Brusil som rucnym brusitkom, skusal som aj vibracnu brusku, ale nema to vyznam, v ruke ma clovek lepsi cit. Skor by som povedal, ze dolezite je dobre nechat "odstat" krov, aby sa nehybal, v mojom pripade to bolo skoro rok.
vvv
 
Príspevky: 397
Registrovaný: Štv 20. Nov 2008 15:14:47
Dal súhlas: 4 krat
Dostal súhlas: 62 krat

Re: Ako tmelit sadrokarton?

Poslaťod zamnio » Štv 06. Okt 2011 22:59:20

Rigips Super prvá a druhá vrstva, Rigips Vario tretia. Pásku som dával do prvej vrstvy. Treba sa s tým pohrať, pekne tmeliť hneď prvú vrstvu a nemusíš potom tak moc brúsiť. Radšej naširšie, aby sa to dalo pekne dostratena zbrúsiť. Skúšal som brúsiť el.brúskou, ale nebolo to ono. Ručne brúsenie, je možno náročnejšie, ale podľa mňa výsledný efekt je lepší.
zamnio
 
Príspevky: 186
Registrovaný: Ned 30. Nov 2008 14:24:57
Dal súhlas: 4 krat
Dostal súhlas: 6 krat





Späť na Steny, omietky, obklady, fasáda

 


  • Súvisiace témy
    Odpovede
    Zobrazenia
    Posledný príspevok

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia